Doorgaan naar artikel

Vanaf €75,- gratis verzending.

Gemakkelijk retourneren.

Elke maandagavond nieuwe items.

Retourneren

Retourneren:

Retourneren, voorwaarden & garantie

Meld je retour aan via e-mail: retour@lafaves.nl
Vermeld hierbij je ordernummer. Je ontvangt hierna een automatische mail met uitleg over hoe te retourneren. Nadat je de mail verzonden hebt kun je de bestelling retourneren.

We communiceren niet via dit e-mailadres. Mocht je vragen hebben over jouw retour, een defect item, creditering of iets anders, mail dan naar info@lafaves.nl

OF lees hier hoe te retourneren:
Om je retour te verwerken hebben wij de volgende gegevens nodig:

- Een volledig ingevuld retourformulier.
- Je naam 
- De items die je retourneert.

Je kunt het retourformulier hier downloaden:
Retourformulier LaFaves


Je kunt je retour op verschillende manieren verzenden:

  • Je kunt naar een pakketpunt gaan (PostNL, DHL, GLS, DPD, etc.) en daar een retourlabel laten maken en het pakket gelijk inleveren.

  • Je kunt ook online een verzendlabel aanmaken bij een pakketdienst, deze printen en op je retour plakken. Vervolgens lever je het pakketje in bij het pakketpunt waarvan je het label hebt aangemaakt.

Retouradres:
Warande 11
3961 LB Wijk bij Duurstede

Wanneer worden retouren verwerkt?

Wij verwerken jouw retourzending binnen 10 werkdagen. Vervolgens ontvang je een terugbetaling binnen 1 tot 3 werkdagen op de rekening waarmee is betaald, nadat de retour is verwerkt.

Bij ontvangst van de bestelling dien je binnen 24 uur de items te controleren op beschadigingen, vlekken, etc.

RUILEN:

Hoe kan ik een item omruilen?
Je kan op je retourformulier aangeven of je een andere maat of kleur wilt. Zodra het item(s) bij ons binnen is, wordt er op dat moment gekeken of de gewenste maat/kleur op voorraad is, hierna wordt het item automatisch voor je omgeruild. Als het item niet meer op voorraad is wordt het bedrag automatisch terugbetaald. Je hoeft hier dus verder zelf niets voor de doen! Je betaalt ook geen nieuwe verzendkosten.

Let op: pre-orders kunnen niet geannuleerd worden.

Let op: de volgende zaken zijn extra belangrijk voor het retourneren:

  • Zorg dat het pakket netjes is ingepakt, de artikelen onbeschadigd en ongedragen zijn, de kaartjes er nog aan zitten en het fris ruikt (bijv. niet naar rook of parfum).

  • Stuur je retour niet naar een afhaalpunt! Wij kunnen deze daar niet ophalen en zijn hiervoor niet verantwoordelijk.

  • Bewaar de Track & Trace-code van je retourzending goed, zodat je zelf kunt nagaan of je retourzending in goede orde bij ons is afgeleverd.

  • De items dienen binnen 14 dagen geretourneerd te zijn! (Later geretourneerde items kunnen niet meer verwerkt worden.)

  • Wij zijn helaas niet verantwoordelijk als je retour kwijtraakt door de vervoerder.


Kan ik bikini’s, sieraden, accessoires of tassen retourneren en hoe zit het met de garantie op sieraden?

Tassen mogen geretourneerd worden.
Bikini’s, sieraden, accessoires en decoratie kunnen helaas niet geretourneerd worden i.v.m. hygiëne.
Als de sieraden na 24 uur na ontvangst van de bestelling kapotgaan, zijn wij daarvoor niet verantwoordelijk en kan er helaas geen geld worden teruggegeven.
Indien de sieraden binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling kapotgaan, neem dan binnen die 24 uur direct contact met ons op.

Bikini’s, sieraden, accessoires (ook broches, phone cords) & decoratie mogen niet retour.
Let op: ook de 1+1-sale mag niet retour.


Kan ik de kleding en sportswear retourneren?

Ja, kleding en sportkleding mogen geretourneerd worden.
Als het gekozen product qua maat niet past of het product niet bevalt, dan kun je het retourneren binnen 14 dagen na ontvangst.
De kosten voor het retoursturen zijn voor eigen rekening.

Zijn de items beschadigd of bevlekt binnengekomen, dan moet dit binnen 24 uur na ontvangst gemeld worden via info@lafaves.nl.
Print het retourformulier onderaan de pagina uit en vul het volledig in.
Het retourformulier moet in het retourpakketje zitten, zodat wij de retour kunnen verwerken.
Je kunt het via elk postpunt versturen, zoals PostNL of DHL.
Mail a.u.b. na het wegbrengen van de retour de Track & Trace, zodat wij het pakketje kunnen volgen.

Wij bieden geen wasgarantie; zodra het artikel is gewassen, kunnen wij deze niet accepteren.
Ook bieden wij geen garantie op applicaties zoals studs, glitters, steentjes & pailletten.
Bij broeken met destroyed details staan wij niet garant voor eventuele schade bij het passen.

Wij geven geen garantie op enige vorm van bedrukking of beplakking van een artikel (strassteentjes, pailletten, studs, bolletjes, franjes of plakletters, enz.).
Wij geven geen garantie op accessoires zoals oorbellen, kettingen, riemen, armbanden en hoeden i.v.m. hygiëne.
Wij geven 14 dagen garantie op gespen, ritsen, knopen of enig soort sluitingen.
Wij geven geen garantie op losse draadjes (afwerkdraden).
Het pillen van kleding valt niet onder garantie. Pillen ontstaat door wrijving met andere materialen en hiervoor zijn wij niet verantwoordelijk.
Wij geven geen garantie op lussen, haken of pluis bij gehaakte (wollen) truien en vesten.

Mochten wij toch retouren ontvangen die niet aan de bovengenoemde punten voldoen, dan kunnen wij de retour helaas niet accepteren.
Je kunt je retour na afkeuring opnieuw laten verzenden; de verzendkosten zijn dan voor eigen rekening, zodat wij de retour naar je kunnen terugsturen.

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, sturen wij zo snel mogelijk het nieuwe item of storten we het geld terug via de betaalmethode waarmee is betaald.
We sturen alleen het nieuwe product naar je toe of storten het geld terug mits je retour voldoet aan de voorwaarden en het retourformulier volledig is ingevuld.

Let op: retourkosten zijn voor eigen rekening.
Vanaf €100,00 worden bestellingen gratis verstuurd.
Mocht je jouw bestelling of een deel hiervan retourneren en onder een totaalbedrag van €100,00 komen, dan worden de verzendkosten naderhand wel in rekening gebracht.

Retourneren moet uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de bestelling binnen zijn, anders kunnen we helaas niets meer voor je betekenen.

Voorwaarden:
Het artikel mag niet beschadigd zijn, het kaartje moet nog aan het artikel bevestigd zitten, en er mogen geen (make-up)vlekken, deo vlekken, zweet-, rook- of parfumgeuren aanwezig zijn.

Bij de sportswear moet de sportkleding per item in het zakje zitten, anders kunnen wij de retour niet aannemen. Voor de rest gelden dezelfde voorwaarden als bij de kleding.

Indien je hebt besteld tijdens een lootjesactie en je wilt je volledige bestelling retourneren, dient het cadeautje ook retour gestuurd te worden.
Gebeurt dit niet, dan wordt de waarde van het cadeautje van je retourkosten afgehaald.

De sokken en seamless strings mogen i.v.m. hygiëne niet geretourneerd worden, behalve bij de eerste 100 klanten die gratis sokken ontvangen bij hun bestelling.
Retourneer je de volledige bestelling, dan dienen de sokken ongedragen en in originele verpakking ook mee teruggestuurd te worden.

Gebeurt dit niet of zijn ze gedragen, dan wordt de waarde van de sokken of de string van je retourkosten afgehaald.
Buiten deze uitzondering mogen ze dus niet retour.

Het retourformulier kan hieronder worden gedownload.
Wij accepteren geen retouren die niet aan de voorwaarden voldoen!

DOWNLOAD HET RETOURFORMULIER HIER.